Koru

Koru is een dorp in de Nyanza provincie op circa 2 uur rijden van Kisumu en is de voormalige standplaats van broeder Johan Verresen.

In Koru zijn met behulp van Stichting Kansrijk diverse schoollokalen gebouwd voor een lagere school en een kleuterschool. Ook is er een ziekenhuis mede door onze stichting ingericht.

Koru is als zusterschool verbonden met de St. Janschool uit Breezand. Elk jaar gaat een gedeelte van de opbrengst van de sponsorloop van de SintJan School naar de basisschool St. John in Koru. Het salaris voor 2 leraren wordt hiervan jaarlijks betaald. De directeur van de school in Koru laat weten dat ze heel blij zijn met deze financiele steun en dat de school gestegen is in de rangorde van scholen daar in de omgeving.

LAPTOP
Op de foto ziet u de heer Gradus O. Agutu, de directeur van de St. Johnschool in Koru, Kenia.
Met de laptop die hij dankzij Stichting Kansrijk nu heeft kan hij direct met ons communiceren en uiteraard ook nog veel andere zaken regelen voor de school.

WATERTANKS
In 2013 worden er met geld van de Stichting Kansrijk watertanks geplaats bij de school, de kosten hiervoor bedragen circa € 5000,-.

Als de watertanks geplaatst zijn kan er ook worden overlegd over de mogelijkheden voor renovatie van de bestaande klaslokalen. Voor de bouw/renovatiewerkzaamheden is ook water nodig, dus dat heeft nu de hoogste prioriteit.